"ADM Południe" Sp. z o.o.
ZAKRES USŁUG
- Zakres usług administracyjnych
- Pomoc w przejęciu nieruchomości od developera
- Dokonywanie napraw bieżących, robót konserwacyjnych
- Usuwanie skutków awarii, oraz kontrola ich wykonawstwa.
- Prowadzenie i aktualizacja wykazów lokali, właścicieli lokali wraz z przypadającymi im udziałami w nieruchomości wspólnej oraz najemców.
- Wybór i zawieranie umów ubezpieczeniowych nieruchomości oraz, w razie potrzeby, negocjowanie korzystnych pakietów ubezpieczeniowych dla lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Nadzór nad stanem bezpieczeństwa i porządku w obrębie posesji, opracowywanie planów zabezpieczenia nieruchomości oraz ocen stanu porządku i bezpieczeństwa, robocza współpraca z Policją, Strażą Miejską oraz prywatnymi podmiotami gospodarczymi świadczścymi usługi w zakresie ochrony osób i mienia.
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań rocznych i okresowych wspólnoty mieszkaniowej, opracowywanie dokumentacji po zebraniu i informowanie o jego przebiegu i wynikach właścicieli nieobecnych na zebraniu.
- Bieżąca obsługa biurowa i merytoryczna zarządu wspólnoty, w tym organizacja i przygotowywanie posiedzeń zarządu, informowanie o jego wynikach członków wspólnoty mieszkaniowej.
- Prowadzenie korespondencji z właścicielami oraz najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych w imieniu wspólnoty mieszkaniowej i jej organów.
- Przygotowywanie i wydawanie właścicielom i najemcom lokali różnego typu dokumentów, jak potwierdzenia i zaświadczenia, w tym dotyczące dodatków mieszkaniowych lub świadczeń z pomocy społecznej.
- Przygotowanie, organizacja i reprezentacja wspólnoty mieszkaniowej w kontaktach z sądami i organami egzekucyjnymi.
- Obsługa prawna wszelkich oficjalnych działań wspólnoty mieszkaniowej i jej organów.
- Opracowywanie analiz, sprawozdań, uchwał, wystąpień, wniosków, petycji, oświadczeń, regulaminów, statutów oraz innych formalnych dokumentów oraz aktów normatywnych regulujących działalność wspólnoty i jej organów, a także dotyczących ich działalności.
- Zakres usług księgowych
- Terminowa realizacja płatności z konta bankowego Wspólnoty za media i usługi.
- Dokonywanie okresowych rozliczeń z zaliczek za media - rozliczenie roczne.
- Przygotowanie rocznych rozliczeń wykonania założeń planu wpływów i wydatków na koszty utrzymania nieruchomości oraz kosztów poszczególnych pozycji świadczeń indywidualnych za rok ubiegły.
- Sporządzanie i wysyłanie obowiązującej dokumentacji do ZUS i Urzędu Skarbowego.
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów.
- Prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Rozliczanie właścicieli lokali z kosztów jego użytkowania.
- Pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego i innych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej.
- Pobieranie i windykacja dochodów z pożytków z nieruchomości.
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych.
- Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty.
- Odpowiednie zagospodarowanie nadwyżek finansowych poprzez lokowanie ich na atrakcyjnych rachunkach okresowych lub inne formy pomnażania majątku wspólnoty mieszkaniowej.
- Zakres usług porządkowych
- Zamiatanie klatki schodowej.
- Mycie klatki schodowej.
- Mycie szyb w drzwiach wejściowych budynku.
- Zamiatanie terenu śmietnika i ciągów komunikacji zewnętrznej.
- Usuwanie odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu i powierzchni parkingu i chodników.
- Mycie szyb w gablotach ogłoszeniowych.
- Wycieranie poręczy, parapetów, grzejników, skrzynek pocztowych, szafek hydrantowych.
- Mycie drzwi wejściowych do budynku.
- Zamiatanie podłogi w piwnicach i powierzchniach wspólnych.
- Dezynfekowanie pomieszczeń śmietnika.
- Mycie okien.
- Mycie lamp oświetleniowych w budynku.
- Deratyzacja piwnic.
- Koszenie trawników wokół budynku
- Podlewanie w sezonie letnim (w miarę potrzeb).
- Przycinanie żywopłotu.
- Nawożenie - zasilanie trawników
- Odśnieżanie chodników wokół budynku.
- Posypywanie piaskiem lub mieszanką.
- Obsługa techniczna nieruchomości.
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego - zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Zlecenia i nadzorowanie określonych przepisami, kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości oraz instalacji i urządzeń technicznych stanowiących jej wyposażenie.
- Nadzór i kontrola prawidłowości funkcjonowania oraz eksploatacja urządzeń i instalacji technicznych.
- Zlecanie, kontrola i bieżący nadzór nad wykonywaniem napraw, modernizacji oraz systematyczną konserwacją infrastruktury technicznej nieruchomości.
- Zabezpieczenie obsługi w zakresie usuwania awarii, kontrola prawidłowości usuwania awarii.
- Przygotowywanie, wdrażanie i nadzór nad realizacją planów remontowych krótko i długookresowych.
- Nadzór nad pracą osób i firm wykonujących remonty, udział w komisjach odbioru prac technicznych.
- Wyszukiwanie wykonawców prac remontowych i modernizacyjnych, przygotowywanie i zawieranie umów, negocjowanie cen.
- Czyszczenie wpustów deszczowych.
- Zakresy konserwacji bieżących w zakresie instalacji elektrycznej i domofonowej.
- Wymiana żarówek w budynku i na zewnątrz.
- Dokręcanie przewodów.
- Oczyszczanie styków.
- Zaizolowanie przewodów.
- Usuwanie dzikich połączeń z instalacji administracyjnych, po wskazaniu miejsca ich lokalizacji.
- Wymiana wkładek bezpiecznikowych topikowych w tablicach administracyjnych.
- Wymiana przycisków, wyłączników instalacyjnych, gniazd wtyczkowych, zasilanych z tablic administracyjnych.
- Wymiana źródeł światła, bezpieczników, główek bezpiecznikowych.
- Ustawianie oraz regulacja zegarów sterujących oświetleniem klatek schodowych.
- Systematyczne dokonywanie przeglądów instalacji elektrycznej wraz z osprzętem.
- Naprawa uszkodzeń.
- Zabezpieczenie prac zgodnie z zasadami B.H.P. i p.poż. - podstawowe sprzątanie po wykonanych robotach.
- Regulacje parametrów domofonu na życzenie użytkowników.
- Naprawa aparatów domofonowych.
- Naprawa central oraz klawiatur.
- Zmiana kodów wejściowych lokatorów.
- Wymiana uszkodzonych przewodów.
- Koszty materiałów drobnych tj. żarówek, jarzeniówek, włączników są pokrywane przez zleceniobiorcę.
- Zakresy konserwacji bieżących w zakresie instalacji wod-kan-gaz-co.
- Usuwanie nieszczelności zaworów odcinających na poziomach pionach, lokalach i węzłach cieplnych.
- Doraźne zabezpieczenie miejsc awarii.
- Uszczelnianie armatury (baterie, dolnopłuki, zawory czerpalne i przelotowe w pomieszczeniach wspólnych np. pralnie, suszarnie).
- Uzupełnianie izolacji termicznej zdemontowanej podczas wykonywania robót konserwacyjnych oraz drobne naprawy uszkodzeń powstałych z innych przyczyn.
- Wymiana zaworów czerpalnych w pomieszczeniach gospodarczych Zleceniodawcy.
- W zakresie konserwacji instalacji kanalizacyjnych:
- Likwidacja przecieków występujących w rurociągach kanalizacyjnych.
- Udrażnianie instalacji kanalizacyjnych na pionach, poziomach do pierwszej studzienki przed budynkiem.
- Wymiana podejść odpływowych w pomieszczeniach wspólnych.
- Udrażnianie kratek ściekowych w pomieszczeniach wspólnych.
- Udrażnianie instalacji kanalizacyjnej deszczowej.
- Usuwanie przecieków przy zaworach grzejnikowych.
- Awaryjna naprawa rurociągów łącznie z wymianą rur o długości do 1 mb w jednym miejscu.
- Usuwanie przecieków na połączeniach kołnierzowych i gwintowanych oraz śrubunkach (z wymianą szczeliwa).
- Usuwanie przecieków na złączkach grzejnikowych.
- Usuwanie niedogrzewań lokalnych powstałych w wyniku zapchania kryz, rur przyłącznych (gałązek) wraz z ich ewentualną wymianą, zapowietrzeń instalacji i grzejników.
- Uzupełnianie wody w instalacji.
- Likwidacja lokalnych zakłóceń w dostawie ciepła powstałych w wyniku miejscowego rozregulowania instalacji.
- Uzupełnienie izolacji termicznej zdemontowanej podczas wykonywania robót konserwacyjnych oraz drobne naprawy uszkodzeń powstałych z innych przyczyn.
- Konserwacja węzłów C.O.
- Usuwanie nieszczelności instalacji gazowych.
- Kontrola, dociskanie, uszczelnianie lub wymiana kurków gazowych.
- Okresowe sprawdzanie szczelności złącz rurociągów i armatury.
- Odłączanie urządzeń gazowych od instalacji w przypadkach koniecznych przy wymianie rur wod. - kan., CO. itp.
- Podłączenie urządzeń gazowych po wykonanych robotach.
- Sprawdzenie stanu pomieszczeń kurka głównego gazu.
- Sprawdzenie przejść przewodów gazowych przez zewnętrzne ściany budynku.
- Sprawdzenie stężenia gazu we wnękach gazomierzy, w szczególności połączeń i stanu gazomierzy.
- Inne czynności związane z zarządzaniem nieruchomością.
- Opracowywanie planów zarządzania nieruchomościami przy założeniu utrzymania ich w stanie nie pogorszonym.
- Opracowywanie planów zarządzania uwzględniających poprawę jakości życia właścicieli i podniesienie standardu nieruchomości.
- W ramach przejmowania nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub developera przejęcie dokumentacji projektowej, wykonawczej i powykonawczej.
- W ramach przejmowania nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub developera wyegzekwowanie dokumentacji nie przekazanej.
- W ramach przejmowania nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub developera sprawdzanie zgodności stanu faktycznego nieruchomości z projektem i przepisami obowiązującego prawa.
- W ramach przejmowania nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub developera egzekwowanie od wykonawcy usunięcia wad budowlanych i usterek w okresie gwarancji i rękojmi.
© Copyright 2014 "ADM Południe" Sp. z o.o., Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: Przemysław Zawadzki